עורך דין מיסים מנוסה שדואג לכסף שלך

בשנים האחרונות ישנה מגמת החמרה בענישת מי שנמצא אשם בהתנהלות שלא על-פי חוקי המס השונים כגון: פקודת מס הכנסה, חוק מע"מ, חוק מיסוי מקרקעין, תקנות והוראות מכוח חוקים אלה וחוזרים ונהלים פנימיים למכביר שמבטאים את עמדת רשות המיסים במצבים שונים ומגוונים. לחלק מהמפגשים האלה עם רשות המיסים יש גם אספקט פלילי, מעבר לויכוח על סכום המס הנדרש. מגמת החמרה זו באה לידי ביטוי גם כשמדובר במחלוקת על סכומים צנועים יחסית ואפילו בעבירות טכניות במהותן כגון: אי הגשת דיווח, אי העברת תשלום במועד וכו'. מקרים "טכניים" אלה, וכמובן כשמדובר במיקרים מורכבים וחמורים יותר כגון: העלמת הכנסות, חשבוניות פיקטיביות וכו', עלולים להוביל גם לכתב אישום, הרשעה בפלילים ולענישה קשה במיוחד של מאסר וקנס. בהתאם לכך,  ההמלצה לכל מי שנקלע, מכל סיבה שהיא, לקונפליקט מול רשויות המס – קונפליקט שעלול לעלות לכם ביוקר – היא להיעזר בשירותיו של עורך דין מיסים מנוסה הבקיא בצד האזרחי ובצד הפלילי של חוקי המס.

סלי אילון ושות' הוא משרד עורכי דין מיסים מהמובילים בישראל. צוות המשרד, שכולל אנשי מקצוע בקיאים, מנוסים ומחויבים, מספק שירותים יקרי ערך: ליווי משפטי צמוד לכל מטרה שהיא, תכנון מס בהתאם לחוקים ולתקנות העדכניות, ייצוג נישומים מול רשות המיסים וכן בערכאות שיפוטיות, ועוד.

באילו מקרים נדרשים שירותיו של עורך דין מיסים?

שירותיו של עו"ד מיסים – כלומר עורך דין שתחום המומחיות שלו משלב בקיאות מקצועית ומוכחת בחוקי המס וניסיון פרקטי בקשר ובהתנהלות מול רשות המיסים, ובמידת הצורך ניהול הליכים מול הרשות בבתי המשפט השונים. המדינה גובה מאיתנו מגוון של מיסים שהשכיחים שבהם הם: מס ערך מוסף (מע"מ) על רכישות, מס הכנסה על הכנסות, ומיסי מקרקעין על קניה ומכירה של נכסי נדל"ן: מס רכישה ומס שבח. השרות של עורך דין מיסים טוב כולל גם את הפן המקצועי של תכנון המס והתדיינות מול רשות המיסים כשיש מחלוקות בנושא. לא פחות חשוב מזה, וקודם בזמן ובסדר עדיפות, זה הטיפול של עורך דין המיסים בהיבטים הפליליים הרבים שקשורים לעולם המיסים ויכולים לפגוע גם באזרחים מן השורה שלא תכננו או אפילו לא ידעו שהם עוברים על החוק. ריכזנו עבורכם מידע על המקרים בהם מעורבותו של עו"ד מיסים היא לא רק הכרחית, אלא ממש קריטית:  

תכנון מס מיטבי

תכנון מס הוא כמובן פעולה לגיטימית לחלוטין, ובפרט כשהוא מופקד בידי מומחים. תכנון מס נכון מתבצע מתוך ראייה רחבה ומקיפה הסוקרת את כל הוראות החוק והפסיקה הרלוונטיים, ומתייחסת להשפעותיה האפשריות בטווח המיידי, הקצר, הבינוני והארוך. הידע הרב שהצטבר במשרד סלי אילון ושות', שמעסיק לצד עורכי הדין גם רואי חשבון ויועצי מס המתמחים בדיני מיסים, מאפשר להבטיח לכם את השומה המינימלית האפשרית בהתאם לחוק – וגם לדאוג למימושה של ההבטחה.

גיבוש עסקת מקרקעין

עסקה במקרקעין היא עתירת הון, ובאופן טבעי מורכבת במיוחד, נוגעת בשלל היבטים משפטיים ואחרים, ומשולבת בה גם מרכיב משמעותי של מיסוי. המשרד שלנו מתמחה בליווי מוכרים, קונים, קבוצות רכישה, יזמים, פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית וכל מי שמבקשים לתכנן את צעדיהם מראש במטרה לשלם שומה נמוכה ככל האפשר במסגרת החוק בגין העסקה.  עניין התכנון מראש הוא קריטי בעסקאות מקרקעין, כיוון שלאחר חתימת ההסכמים, אין כמעט דרך לשנות את המתווה של העסקה. לכן, עו"ד מיסים טוב, עוזר לכם לתכנן את העסקה מראש, מלווה את הכנת מערך ההסכמים ומטפל עבורכם בדיווחים לרשויות המס.

ייצוג בדיוני שומה

כשיש מחלוקת בין רשות המיסים לנישומים על גובה המס שצריך להיות משולם, ישנם הליכי שומה ברורים שבהם מלווה לרוב הנישום במייצג הקבוע שמטפל לו בעניינים השוטפים (יועץ מס או רו"ח). אך אם הנישום לא מגיע להבנה והסכמה עם רשות המיסים, סופו של המקרה להגיע לביהמ"ש. במקרה זה, יש משמעות משפטית חשובה לכל הליך הדיונים שהיה אצל פקיד השומה. לכן, כאשר יש הערכה כי מדובר במחלוקות עקרוניות וקשות שעלולות להתגלגל לפקיד השומה, כדאי שמעורבותו של עורך דין מיסים תהיה מוקדמת ככל האפשר.

ייצוג בערעורי מיסים

מחלוקת עם רשויות המס על גובה המס ידון בביהמ"ש המחוזי במסגרת ערעור מיסים. בהליך זה יכול לייצג רק משפטן שהוא עו"ד מיסים שבקיא גם בחוקי המס אך גם בניהול ההליך המשפטי בפני ביהמ"ש. לעו"ד מיסים שיצא מרשות המיסים יש לעיתים חשיבות נוספת כאשר במסגרת ההליך הוא צריך להתעמת ולחקור את נציגי רשות המיסים על דוכן העדים.

ייצוג בהליכי שימוע

ישנם הליכים שונים המזמנים לנישום "שימוע" בפני פקיד השומה או גורמים אחרים. כדוגמא: ביקורת ניהול ספרים לא מוצלחת יכולה להניב איום בפסילת ספרים לו ניתן להתנגד בכתב ערעור ובשימוע. כך גם בערעור על עיצומים כספיים ובנסיבות נוספות. גם בהליך הפלילי, יש אפשרות לנישום בעבירות מסויימות לבקש שימוע טרם הגשת כתב האישום. לעו"ד מיסים יתרון גדול בניהול הליכים אלה שהם "טרום משפטיים" ואשר יכולים לעיתים להתגלגל להמשך דיונים בביהמ"ש.   

מה ההבדל בין עבירה "טכנית" לעבירה "מהותית"?

עבירה טכנית מוגדרת ככזו שאין מאחוריה כוונה פלילית. באופן טבעי, היא נחשבת קלה יותר, אבל גם בגינה עלול להיות מוגש כתב אישום על ידי יחידות התביעה במשרדי רשות המיסים, שיוביל להרשעה, לקנס ואף לעונש מאסר של עד שנה בפועל עבירות אלה בטיפול נכון יכולות להסתיים בקנס מנהלי ללא הליך פלילי, גם אם המשפט כבר החל! את זה יודע להשיג רק עו"ד מיסים שיודע לשלב כהלכה בין הצד הפלילי לאזרחי.

עבירות מהותיות הן אלה שמיוחסת להן כוונה פלילית. לדוגמה, ניהול ספרי חשבונות פיקטיביים, זיוף חשבוניות, העלמת מס ועוד. במקרים אלה אם מוגש כתב אישום מי שעושה זאת היא פרקליטות המדינה, ובמקרים חמורים העונש המרבי עלול להגיע גם ל-7 שנות מאסר.

בכל מקרה, ההמלצה היא להיעזר בשירותיו של עורך דין מיסוי אשר לו ניסיון בצד הפלילי מול גורמי התביעה השונים, ואף יודע את ההשלכות של כל אירוע פלילי על הצד האזרחי הנוגע לחיובי המס שיבואו בהמשך. הצוות המנוסה שלנו פועל בכל הדרכים האפשריות כדי לסייע לנאשמים ואמון על השגת תוצאות מרשימות גם במקרים שנראים בתחילה חסרי סיכוי.

זימון לחקירה ברשות המיסים

לחוקרי רשות המיסים סמכויות נרחבות, יכולות גבוהות ואינטרסים שאינם זהים לשלכם. ללא סיוע של איש מקצוע אשר מכיר היטב את החוק, את הנהלים, את שיטות העבודה ואת כל המוקשים שאתם עלולים לעלות עליהם עקב חוסר ניסיון, תוצאות החקירה עלולות להיות הרסניות מבחינתכם. עורך דין מיסים הוא כתובת נכונה והכרחית להכנה מוקדמת לחקירה, ולליווי במהלכה.  (פירוט בהמשך העמוד).

איך עו"ד מנוסה מסייע לכם להתמודד נכון מול חוקרי רשות המיסים?

חקירה היא תמיד סיטואציה מלחיצה, ובפרט עבור מי שלא מורגל להיות במצב  זה. גם אם חוקרי רשות המיסים יתנהלו בהגינות, אי אפשר להתעלם מהעובדה שבסופו של דבר הם נדרשים לספק תוצאות ומייצגים את הצד השני. הסיטואציה בחדר החקירות היא תמיד כזו שיש בה פערי כוחות – לטובת החוקרים, גם כשמהצד השני יושבים אנשי עסקים ותיקים, קרי רוח ובעלי חושים חדים. הדרך המיטבית לנטרל את היתרון המובנה של רשות המיסים, שמעסיקה כמובן גם משפטנים מיומנים, היא להיעזר בעורך דין מיסים. כשלצדכם יש משפטן שכבר היה בסיטואציה הזו, בקיא בה ומחויב אך ורק לכם, נוצר איזון טוב יותר וכל הזכויות שלכם נשמרות היטב.

עצות חשובות להתנהלות בזמן חקירה ברשות המיסים

* חקירה באזהרה או לצורך מתן עדות – כבר בתחילת המפגש, חוקרי מס הכנסה מחויבים ליידע אתכם לגבי הסטטוס שלכם. מי שנחקר באזהרה הוא מן הסתם חשוד בעבירה כלשהי, ומצבו המשפטי רגיש יותר. על כן עומדת לו האפשרות שלא להגיב לשאלות שיכולות לסבך את מצבו ומתחדדת ההמלצה לבקש את מימוש הזכות להתייעץ עם עורך דין מיסים שילווה את ההליך.

* זיכרון – כשנחקר ברשות המיסים נשאל לגבי פרטים ספציפיים, בהחלט ייתכן שהוא אינו זוכר בוודאות כל פרט ופרט. במצב שכזה ההמלצה היא לציין בפני החוקרים שגם אם הסיטואציה בכללותה זכורה לכם, אין ביכולתכם לשחזר את כל הפרטים. אין שום סיבה לנסות לרצות את החוקר שממול, אתם לא באותו צד כאמור.

* מה לומר ומה לא לומר – באופן עקרוני, כדאי לומר לחוקרים את כל מה שחשוב לכם שהם יידעו עליכם, כל עוד מדובר במידע כללי כגון: מי אני, הרקע שלי, המצב המשפחתי, ניסיון בעבודה וכו'. אמנם המתכונת המקובלת של מהלך החקירה הוא שאלות ותשובות, אבל תמיד אפשר למצוא דרך להעביר את המסרים הרצויים גם אם לא נשאלה שאלה ישירה. מצד שני, אין חובה, וגם מאוד לא מומלץ, לפרט יותר מכפי שנשאלתם – תשובות לקוניות הן אופציה שניתן להשתמש בה במידת הצורך. גם השתיקה כאמור היא זכות, אולם מומלץ להשתמש בה באופן מושכל, רצוי לאחר ייעוץ של עורך דין מיסוי.

* מסמכים – כשחוקר של רשות המיסים שואל נחקר אתכם מסמך ספציפי, הפעולה הנכונה היא לדרוש לראות את אותו מסמך ולוודא את קיומו. אם הוצג לכם- חשוב כמובן לקרוא אותו בקפידה, גם אם הפעולה אורכת זמן רב, ורק לאחר מכן לבחור כיצד לענות על שאלות שנוגעות לגבי המסמך.

* לחץ – לחץ נפשי או תחושה פיזית לא טובה של הנחקר לא יובילו בהכרח להפסקה מידית של החקירה. יחד עם זאת, החוקרים מחויבים לציין ברישומים שלהם כי הנחקר יידע אותם לגבי מצבו הרגשי ו/או הפיזי, ועובדה זו עשויה להילקח בחשבון בהמשך הדרך אם וכאשר יבחנו העדויות על ידי התביעה או בביהמ"ש.

* כל רגע ורגע בחקירה מתועדים במלואם – גם שיחות שהן לכאורה "אוף דה רקורד" עלולות להזיק לנחקרים. חובה לזכור בכל רגע ורגע שגם אם האווירה טובה ולא מאיימת, הנחקר הוא היחיד שצריך לדאוג לאינטרסים שלו.

* לְרָצות את החוקרים – גם אנשים קשוחים וכאמור קרי מזג נוטים לעיתים לנסות לְרָצות את החוקרים. אין שום סיבה לעשות זאת, שכן למידת שיתוף הפעולה בשלב הזה אין שום השפעה על השתלשלות העניינים ותוצאות ההליך.

* עיון ברישומי החקירה וחתימה – בתום החקירה, זכותו של הנחקר לעיין בסיכום שאותו כתבו החוקרים. למעשה, זוהי לא רק זכות אלא אפילו חובה – אם הרישומים לא משקפים באופן מדויק את מה שנאמר, אפשר לבקש מהחוקר להוסיף / לגרוע / לשנות / לדייק את מה שנכתב. החוקרים אומנם לא מחויבים להיענות לבקשה, אולם במקרה כזה הם נדרשים לציין (בכתב) מדוע לא נענו לבקשה. הנחקר מתבקש לחתום בראשית החקירה על כך שהוזהר לגבי ההליך שעומד בפניו, וכן לחתום על התרשומת שהוכנה. כמובן שאין לחתום על שום דבר שאינו מובן או שנקרא בקפידה, אך יחד עם זאת אין לרוב שום משמעות לסירוב לחתום כיוון שהחוקרים יציינו זאת בטופס ובכך יסתיים העניין. לכן, אם יש סיבה לסרוב לחתום- יש להתעקש באותו מעמד על ציון הסיבה במסמכים עצמם. 

ועוד עצה משמעותית: אומנם עו"ד לא נכנס עם נחקר לחדר חקירות (לא ברשות המיסים, לא במשטרה ולא אצל רוב גורמי החקירה), אולם מעבר להכנה מוקדמת לליווי שלו במשרד החקירות יש חשיבות עליונה.  משרדי החקירות הם מקום  לא פשוט לאף אדם וגם אם האווירה מרגישה ידידותית, והחוקרים מנסים להרגיע אתכם, עדיין לא כדאי להיות שם לבד. נוכחות עו"ד מיסים מעבר לדלת, האפשרות לדבר איתו בהפסקות בחקירה, או לדרוש להיוועץ איתו כשמרגישים במבוי סתום, יכול לשנות באופן דרמטי את התוצאות של ההליך שנכפה עליכם.

להקדים תרופה למכה

כמו במרבית תחומי החיים, קל יותר לפתור בעיות כשהן קטנות, ועוד יותר נכון למנוע מהן להיווצר. בהקשר של עו"ד מיסים, הכלל הנ"ל בא לידי ביטוי בכך שעדיף להתייעץ עם איש המקצוע מיד עם הזימון לחקירה ועוד לפני שהיא מתחילה. לגבי מי שנלקח לחקירה באופן מפתיע, העצה הטובה ביותר היא לא לשתף פעולה עם החוקרים אלא לדרוש קודם כל שיחה עם עו"ד שהוא משפטן מומחה למיסים (דרישה שבשום פנים ואופן לא יכולה לשמש כנגד חשוד, לא מהווה אינדיקציה לגבי הודאה באשמה ומהווה זכות בסיסית).

בנוסף, עורך דין מיסוי עם ניסיון רחב יודע גם מתי להמליץ ללקוחותיו לשתף פעולה עם רשות המיסים – באמצעות הליכים כמו תשלום כופר או נוהל גילוי מרצון. בדרך זו ניתן להימנע מתסבוכת חמורה וצורך לנהל הליכים משפטיים שעלולים להוביל לענישה קשה.

כמובן שעוד קודם לכן, ניתן לשכור את שירותיו של עורך דין מיסים כדי לוודא שלא מתבצעת שום עבירה על החוק, ובמידת הצורך גם להצטייד בחוות דעת כתובה מאותו עו"ד מיסים שיכולה למנוע טענות פליליות בהמשך. כך, מצד אחד לא תסתכנו בזימון לחקירה ומצד שני לא תשלמו לרשויות סכומים גבוהים יתר על המידה.

איך משלמים בעזרת עורך דין מס הכנסה מינימלי?

איש המקצוע המתאים לצורך תכנון מס הוא עו"ד מיסים שהוא לא רק משפטן, אלא גם רואה חשבון מיומן ומנוסה. שילוב מושלם זה יכול להבטיח לכם תכנון מס אופטימלי ולא פחות חשוב, שקט נפשי מלא.

בהקשר זה, כדאי לדעת כי צוות משרדו של עו"ד סלי אילון ושות' הם יוצאי רשות המיסים – רואי חשבון ועורכי דין שמילאו ברשות תפקידים בכירים במשך שנים רבות. ההיכרות המצוינת שלהם עם רשות המיסים ועם כל  הנהלים, התקנות והדגשים החשובים מאפשרת ביצוע תכנון מס מיטבי עבור כל לקוח ולקוחה – תכנון אשר חוסך להם סכומי כסף משמעותיים.

סלי אילון ושות' – סניפים בירושלים ובתל אביב – ומחויבות מלאה לכל תהליך

כשנעזרים בשירותיו של עורך דין מיסים, מס הכנסה הוא כבר לא גורם מאיים, אפילו לא במקרים שבהם נפתחה נגדכם חקירה. למשרד עו"ד סלי אילון ושות' סניפים בירושלים ובתל אביב, ובשניהם תקבלו שירות קשוב, מחויב לחלוטין, זמין מאוד כדי שלא תהיו לבד בשום סיטואציה – ומעל לכל מקצועי להפליא על בסיס ניסיון מגוון ולמידה מתמדת שמשדרגת את היכולות עוד ועוד.

אם אתם זקוקים לשירות של עורך דין מיסים ומבינים כי אין תחליף לייעוץ של מומחה מהשורה הראשונה, אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 02-5877888 או באמצעות השארת פרטים בטופס. דיסקרטיות מלאה וסיוע יקר ערך מובטחים.

Call Now Button דילוג לתוכן