עורך דין מיסים טוב מייצג את הלקוח גם בצד האזרחי וגם בצד הפלילי

עבירות מס קלאסיות הן "עבירות מהותיות" שיש בהן כוונה להפחית מיסים בדרך לא חוקית כגון: העלמת הכנסות, חשבוניות פיקטיביות, דיווחים כוזבים וכו'.

לצד עבירות אלה יש מגוון "עבירות טכניות" שנגרמות בד"כ ללא כוונה ולעיתים גם ללא ידיעה כגון: אי הגשת דו"ח במועד, אי התייצבות או מילוי דרישה, אי העברת מע"מ או ניכויים וכו'.

אלה וגם אלה עבירות פליליות שראשיתן בחקירה תחת אזהרה ואשר יכולות להסתיים בהרשעה בבימ"ש, ברישום פלילי ובעונש המורכב מקנס ומאסר.

 

השלב הראשון של כל הליך פלילי גלוי הוא חקירה של החשוד תחת אזהרה, ממש כמו במשטרה, בקשר לעבירות על החוק. גם כאן יש לנחקר זכויות שונות ולכן חשוב להתייעץ לפני שעונים לשאלות של החוקרים ונותנים גרסה כלשהי. יש לשים לב גם לצורת הזימון שקיבל הנחקר ולדרך שאותו זימון הגיע לידיו. טיפ ראשון- לא נענים להזמנות טלפוניות אלא רק לזימון בכתב באמצעותו עורך הדין שלכם יוכל ללמוד על מהות ההזמנה ולהבין כיצד להכין אתכם לחקירה.

את העבירות המהותיות אפשר לבקש להמיר בכופר ואת העבירות הטכניות בקנס מנהלי, אך שיקול הדעת בעניין נתון לרשות המיסים ללא יכולת ממשית לערער על קביעתם. טיפ שני- ליווי מוקדם של עורך דין מיסים מיומן ובעל ניסיון ישפר מאוד את הסיכויים לקבל מסלול חליפי לכתב אישום.

 

במקביל לכל הליך פלילי, או מיד לאחריו, יתרחש גם הליך אזרחי בו תקבע רשות המיסים כמה מס נדרש אותו אדם לשלם בגין אותה פרשה. ההבנה של עורך הדין המלווה בשני התחומים היא קריטית כדי לתזמן את שני המסלולים ולתת מענה כולל שתמיד יקטין את נזקיו של הלקוח. טיפ שלישי- בוחרים עורך דין מיסים שנותן מענה טוב גם לצד הפלילי וגם לצד האזרחי.

כדי להדגים מורכבות זו ניתן להשתמש בדוגמא של פרשת בר רפאלי שמסתיימת בימים אלה. בפרשה זו היה צד אזרחי וצד פלילי שטופלו במקביל ולבסוף באו לידי סיום שכלל הסכם פשרה בצד האזרחי על גובה המיסים שבר רפאלי תידרש לשלם, ובהסדר טיעון בצד הפלילי שקבע את גובה הקנסות ותקופות המאסר שיוטלו על בר רפאלי ואמה.

במישור האזרחי שהתנהל מול פקיד השומה ולאחר מכן בביהמ"ש המחוזי, נדון עניין התושבות של בר רפאלי בישראל, חיוב במס של הטבות שקיבלה, מעמדה של חוות דעת שקיבלה מאיש מקצוע ועוד. במישור הפלילי שהתנהל מול יחידת החקירות ברשות המיסים ולאחר מכן בביהמ"ש השלום נדונו עבירות שכללו אי דיווח, רישום כוזב במטרה להתחמק ממס, העלמת הכנסות ועוד. ההליכים שהתקדמו במקביל באו לסיום משולב וכולל בזכות צוות עורכי הדין שטיפל בבר רפאלי ומשפחתה ונתן מענה הולם לכל מגוון הסוגיות והבעיות השונות שהיו בפרשה זו.

 

לכן, טיפ רביעי ואחרון יציע למי שמתמודד עם רשות המיסים עקב חוסר הסכמה או טענות המופנות אליו מרשות המיסים, להצטייד במשרד עורכי דין שיודע לתת מענה במגוון גדול של תחומי המס השונים, הן בהיבט האזרחי והן בהיבט הפלילי.

משרדנו כולל צוות שמגיע מרקע שונה ובעל ניסיון רב שנים בתוך רשות המיסים ומחוצה לה, ויש לו את הידע והיכולת לתת מענה מוצלח גם להיבט האזרחי וגם הפלילי.     

 

שתף פוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
Call Now Button דילוג לתוכן