מליארדי שקלים זרוקים במסדרונות רשות המיסים, צריך רק להתכופף ולהרים אותם

מבקר המדינה קובע בדוח המבקר שרשות המיסים גבתה מיסים ביתר בסכומים לא יאמנו: מליארדי שקלים, אשר היו מוחזרים לציבור אילו היה יודע הציבור לדרוש אותם.

רשות המיסים טוענת שהנתונים לא מדוייקים, והסכום שנגבה ביתר נמוך מהסכום שקבע דוח המבקר. כעת יש לומר: אי ידיעת החוק איננה פוטרת מעונש, אי ידיעת החוק היא היא העונש – שיביא לכך שלא ינוצלו הזכויות של האזרחים.
אספר לכם על תיק שטיפלתי בו כשהייתי מפקח בפשמ״ג. לאחר ויכוח על סוגיות ענייניות, עליהן לא ויתרתי ולא הסכמתי לקבל את טענותיו שהיו מביאות להקטנת המס, ​שמתי לב שהנישום טעה בחישוב שביצע באקסל, טעות שגרמה למס לעלות במאות אלפי שקלים. הבאתי לתשומת ליבו את הטעות, ובסופו של יום המס ששילם היה נמוך יותר ממה שהוא בעצמו חישב. האזרח היה מופתע מההתנהלות שלי, הודה לי מאד והלך. ​אבל, קיבלתי נזיפה מהדרג הבכיר שאמר לי: ״ אנחנו לא נותנים יעוץ מס, זה לא התפקיד שלנו״.

אני לא מסכים עם הטענה הזו. התפקיד של עובדי רשות המיסים הוא לגבות מס אמת: אם הם נוכחים לראות שהמס ​שטוען לו הנישום ​נמוך ממס האמת, עליהם להילחם. אבל, אם הם שמים לב לטעות שתיקונה יהיה לטובתו של הנישום, הם מחוייבים לתקן אותה. זוהי התנהגות ממלכתית.

לכתבה שפורסמה ב YNET

שתף פוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
Call Now Button דילוג לתוכן