היבטים של מיסוי בניכיון שיקים

אם אתם מנהלים עסק וזקוקים לכסף מזומן באופן מיידי, עומדות בפניכם כמה וכמה אפשרויות. אחת מהן היא להמיר את השקים הדחויים שקיבלתם מלקוחות לכסף מזומן. ישנן חברות שונות שעושות זאת, תוך שהן מציעות פתרון אמיתי: תמורת השיק או השיקים הדחויים שברשותכם תקבלו מזומן באופן כמעט מיידי, בניכוי עמלה של כמה אחוזים, כך שתזכו למעט אוויר לנשימה, במיוחד בתקופה האחרונה בה עסקים רבים סובלים מבעיות בתזרים המזומנים.

השלב הראשון לפני המרת השיק: לבדוק את החוק

השירות של קבלת מזומן עבור שיק דחוי נקרא ניכיון שיקים ועסקים רבים רואים לנכון לעשות בו שימוש. יחד עם זאת, כעסקים עליכם לבדוק מה החוק אומר ואילו היבטים של מיסוי חלים עליכם אם אתם פונים לאפשרות זו. אז לידיעתכם, בשנת 2019 נחקק חוק המזומן, שמגדיר את השימוש החוקי בשיקים וכולל תקנות שונות בנושא. החוק מתייחס כמובן גם לניכיון שיקים. אינכם בטוחים מה החוק אומר? מומלץ כי תפנו לעורך דין מיסים.

אז מה החוק אומר?

אם כן, אם יש ברשותכם שיק דחוי או מספר שיקים דחויים לצורך העניין, תוכלו להמיר אותם לכסף מזומן בכמה צעדים פשוטים ותמורת תשלום עמלה. זו פעולה מאוד מקובלת ונפוצה בקרב עסקים וחברות, כאשר בישראל ישנם גופים שונים שמספקים כזה שירות. כמובן שגופים אלו פועלים תחת פיקוח של משרד האוצר. על פי החוק, ניכיון שיקים זו פעולה חוקית ולגיטימית שמתבצעת הן דרך הבנקים הגדולים והן דרך חברות או גופים שיש להם היתר לכך. הכוונה היא שעל החברה לקבל אישור ממשלתי תוך פיקוח של משרד האוצר בכפוף לחוק איסור הלבנת הון.  כמו כן, חברה שמספקת שירות שכזה צריכה להיות רשומה כנותנת שירותי מטבע.

ומה לגבי מיסוי?

השירות של המרת שיק דחוי למזומן מאוד נחוץ במיוחד אם מועד הפירעון של השיק עוד רחוק ויש לכם בעיות תזרים. באמצעות השירות אפשר לשמור על ניהול תזרים המזומנים תקין, להתגבר על האתגר שמציבים תנאי תשלום כמו שוטף פלוס ובעיקר הוא מסופק לעסקים ללא הצורך בהפקדת בטחונות ופיקדונות. חברה מקצועית ובעלת היתר לעסוק בתחום תציג לכם אישורים, תוציא לכם קבלה במעמד ביצוע העסקה ותפיק חשבונית מס מיד עם פירעון השיק. כך תוכלו להשתמש בשירות כמנוע צמיחה לעסק שלכם, לשפר את תזרים המזומנים, לשלם לעובדים, לספקים ולהשקיע בפיתוח העסק.

אם יש לכם ספק, התייעצו עם מומחים

כמובן שאם אינכם מבינים בהיבטים של מיסוי הכרוכים בשירות, תמיד תוכלו לפנות לעצתם של מומחים. רגע לפני שאתם פונים לקבל מזומן תמורת שיק דחוי או כמה שיקים דחויים מומלץ לתאם פגישה עם עורך דין מיסים אשר בקיא ברזי החוק והפסיקה ויכול לספק לכם ייעוץ מקצועי. עורך דין מיסים בעל ניסיון בתחום יעץ לכם על סמך שנים של ידע וניסיון כך שתוכלו להגיע להחלטות הנכונות ביותר עבורכם ועבור העסק שלכם.

שתף פוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
Call Now Button דילוג לתוכן