מבזק: המע"מ יורד ל 17% החל מהחודש הבא

המע"מ ירד בחודש הבא ל 17% (קישור לצו). ההפחתה תחול על כל העסקאות שמועד אירוע המס בהם הינו 1/10/15, או מאוחר יותר. שימו לב, שמועד אירוע המס בחוק מע״מ איננו זהה למועד אירוע המס בחוקים אחרים. למע"מ כללים משלו, עובדה שיכולה להקטין עלויות של הרוכשים – בייחוד בעסקאות מקרקעין.


אביא שתי דוגמאות בהן אפשר להרוויח כסף מהשינוי:

רכישת דירה מקבלן:
ברכישת דירה, שבנייתה טרם הסתיימה, ועדיין לא שולמה מלוא התמורה, יחוייב הקונה במע״מ נמוך על כל התשלומים שישלם לאחר 1/10/15, גם אם העסקה נחתמה קודם לכן, ואפילו אם נחתמה חודשים רבים לפני תיקון החוק.
כלומר, כדאי לרוכש דירה, לדחות את התשלום בגינה לאחר יום 1/10/15, וכך ירוויח את הירידה במע"מ על אותו תשלום.

עסקת קומבינציה:
בעסקת קומבינציה, ישנן שתי עסקאות מקבילות:
בראשונה היזם רוכש חלק מהקרקע. לפי החוק היזם הוא החייב בתשלום מעמ בגינה, והוא מוציא לעצמו חשבונית עצמית. כלומר, הוא משלם את המע״מ ומקבל אותו חזרה באותו הרגע. לכן, לגבי עסקה זו, לא משנה ליזם מהו שיעור המעמ.
בעסקה השניה מעניק היזם שירותי בניה למוכר הקרקע, עליהן חייב היזם להוציא חשבונית. החשבונית יוצאת מהיזם לבעל הקרקע, שהוא אדם פרטי בדרך כלל, ולכן המע״מ בחשבונית זו לא מוחזר. לגבי עסקה זו, הפחתת המע״מ מקטינה את עלויות העסקה.
בעסקת קומבינציה, מועד אירוע המס לצורך מע"מ הוא יום העליה על הקרקע. זאת בשונה מחוק מיסוי מקרקעין, בו אירוע המס חל בעת קביעת ההסכמות בין הצדדים – החתימה על ההסכם.
בעסקאות קומבינציה שמועד העליה על הקרקע חל לאחר תאריך 1/10/15, יזכו הצדדים להקלת המע״מ ויקטינו את עלויות העסקה באותו אחוז שירד משיעור המע״מ, גם אם נחתמה העסקה לפני תאריך זה.
לכן, אותם קבלנים שעומדים לעלות על הקרקע בימים אלו, טוב יעשו אם ימתינו מעט ויעלו על הקרקע רק לאחר 1/10/15.
עצות אלו הרשומות בפוסט זה שוות הרבה מאד כסף לאנשים מסוימים. אם יש לכם חבר שרכש דירה, או קבלן, כדאי שתעבירו לו את המידע במאמר זה, וככל שיקבל אותו מוקדם יותר כך הסיכוי שירוויח יהיה גדול יותר.

שתף פוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
Call Now Button דילוג לתוכן