המע"מ על מכירת תכשיטים יוטל על מלוא מחיר התכשיט ואין להחיל את סעיף 5(א) לחוק המאשר תשלום מע"מ על ההפרש בין הרכישה והמכירה מכיוון שהזהב הותך ע"מ 211/09 תמימי סלים

דיברנו על כך שבמכירת דירה שנבנתה על ידי הקבלן, לא ניתן להחיל את סעיף 5 לחוק מע"מ. כתבתי לכם שההסדר הקיים לגבי מכירת דירות מגורים משומשות בידי סוחר במקרקעין, לפיו יוכל אותו סוחר לשלם מע"מ רק על ההפרש בין המכירה והרכישה, חל גם על זהב, ועל רהיטים משומשים, ועל ברזל.


בפסק הדין רכשה חברה זהב מלקוחות פרטיים, התיכה אותו ויצרה תכשיטים חדשים. את המע"מ היא שילמה על ההפרש בין מחיר המכירה של הזהב למחיר הקניה שלו, כלומר על הערך המוסף שהוסיפה למוצר.


נקבע כי החברה חייבת לשלם את מלוא המע"מ על המכירה, מכיוון שהחברה ביצעה עיבוד לזהב שרכשה. לו היתה החברה מוכרת את התכשיטים כפי שרכשה אותם, היתה יכולה לשלם מע"מ רק על ההפרש.


לגבי דירות מגורים, ניתן להניח שהתעקשות מע"מ לא לאפשר גביית מע"מ על ההפרש בלבד, הינה אחד הגורמים לעליית מחירי הדיור. כתבתי על כך בטור שפורסם ב"מס-פקס" בקישור http://masfax.co.il/ .אתם מוזמנים להירשם בחינם ל"רשימת התפוצה" באתר "מס פקס" (מצד ימין למטה) ולקבל מידי יום חמישי למייל עדכונים וחדשות בדיני המס, כולל הטור שלי.

שתף פוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
Call Now Button דילוג לתוכן